خیرین سلامت در حوزه خدمات مشاوره‌ای نقش ویژه‌ای دارند انگیزه‌های بحرانی مردم در مراجعه به مراکز کلینیک و مشاوره در مشهد | مشاوره پیش از ازدواج نیازمند فرهنگ سازی است تاریخ منوّرالفکری در ایران (۱) روشن‌فکری دینی از کمبود نگاه تاریخ‌محورانه رنج می‌برد برگزاری جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد استقبال زائران و مجاوران بارگاه رضوی از نمایشگاه «در آستان بقیع» بازدید رئیس بعثه مقام معظم رهبری از نمایشگاه «در آستان بقیع» افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پذیرش زائران مددجو در خراسان رضوی به کجا می‌روم آخر؟ بررسی فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در حدیث ردالشمس برگزاری نشست تخصصی «وعده صادق» در مشهد مقدس دومین نشست کارگروه ملی امام‌رضا(ع) در مشهد برگزار شد درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد شکر نعمت همجواری با امام رئوف (ع) بازخوانی شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)| نامه‌ای از مسافر مشهد به مسافر ری ارائه خدمات «آب‌رسانی» در پهنه سیستان توسط خادمیاران رضوی و با هدف کمک به مدیریت کم‌آبی جزئیات برنامه‌های قرآنی روزانه حرم‌مطهررضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) «چشمه‌های معارف رضوی»؛ روایتی از مهم‌ترین احادیث امام رضا(ع)
سرخط خبرها

عاشورای غزه قیامت دوران ما

  • کد خبر: ۱۹۱۷۲۶
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲
عاشورای غزه قیامت دوران ما
عاشورای حسینی منحصربه‌فرد است، اما پرتو‌های آن تا قیامت امتداد دارد؛ هرگاه رزمندگان جبهه حق، با‌وجود جمعیت کم، نهایت پایمردی را در راه خدا نشان دهند و دشمن رذالت و جنایت خود را به اوج برساند، تضاد حق و باطل نیز رنگ‌وبوی عاشورا می‌گیرد و غزه امروز چنین‌صحنه‌ای است.

قرآن کریم قیامت را «خافضة رافعه» (واقعه:۳) می‌خواند؛ زلزله‌ای که همه‌چیز را زیرورو می‌کند. آنجاکه زر‌و‌زور و تزویر، کارایی ندارد، هر شخص و گروهی به جایگاه حقیقی خودش برمی‌گردد. چشم دل ظاهربینان تیز می‌شود و به عمق حق و باطل پی می‌برند
(سوره «ق»، آیه ۲۲).

اما تضاد حق و باطل، فقط در قیامت آشکار نمی‌شود؛ بلکه گاهی در دنیا هم به اوج می‌رسد. وقتی جنگ نور و ظلمت به لبه تیز خود می‌رسد، دقیقا آنجاست که شبیه قیامت می‌شود، پرده نفاق را می‌درد و قدرت تشخیص ناظران را به نهایت می‌رساند. این تضاد، هم‌تراز با سنگ‌دلی و وحشیگری دشمنان خدا از سویی و ننگ‌ناپذیری و ایستادگی دوستان خدا از‌سوی‌دیگر، به اوج خود می‌رسد. از‌این‌جهت، عاشورا آشکارترین صورت جنگ حق و باطل است و می‌تواند «حربن‌یزید ریاحی» و «زهیربن‌قین» عثمانی‌مسلک را نیز بیدار کند و به جایگاه حقیقی‌شان در سپاه حق برگرداند.

درست به همین دلیل است که عاشورا تا همیشه تاریخ، قطب‌نمای حق‌طلبان و آزادگان عالم است؛ تا‌جایی‌که فرج مستضعفان جهان و ظهور منجی (عج) نیز زیر پرچم عاشورایی: «أنا الصمصمام المنتقم» رخ می‌دهد و البته این‌بار، علاوه بر غلبه باطنی، با پیروزی ظاهری جبهه حق نیز همراه می‌شود.

عاشورای حسینی منحصربه‌فرد است، اما پرتو‌های آن تا قیامت امتداد دارد؛ هرگاه رزمندگان جبهه حق، با‌وجود جمعیت کم، نهایت پایمردی را در راه خدا نشان دهند و دشمن رذالت و جنایت خود را به اوج برساند، تضاد حق و باطل نیز رنگ‌وبوی عاشورا می‌گیرد و غزه امروز چنین‌صحنه‌ای است.

مردمی که ۷۵‌سال تحت اشغال و زیر یوغ پست‌ترین اشرار عالم بوده‌اند، به حسین‌بن‌علی (ع) اقتدا کرده و با شعار «هیهات منا الذله» طوفانی به‌پا کرده‌اند که خانه امن اشغالگران را به شهر ارواح تبدیل کرده است. بمباران بیمارستان و کشتن بیش از هزار انسان بی‌پناه در چند ثانیه، ریشه در این شکست تاریخی ترمیم‌ناپذیر دارد.

«غزه شده کرببلا» یک شعار هیجانی نیست؛ غزه امروز پیام‌آور سرور آزادگان جهان شده است که فرمود: «حسینیان با یزیدیان بیعت نمی‌کنند» و «مرگ را چیزی جز سعادت و زندگی زیر سایه ستمگران را چیزی جز هلاکت نمی‌دانم» امروز بهترین زمان برای برگرداندن قطب‌نمای حق و باطل به تنظیمات کارخانه است؛ مبادا از کاروان حق‌طلبان عالم جا بمانیم، مبادا از آن کمدین و خواننده و ورزشکار خارجی که غیرت و شرافتش اجازه سکوت در مقابل جنایات رژیم کودک‌کش نمی‌دهد و تاوان می‌دهد، عقب بمانیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->